Češi za dárky utratili i přes sedm tisíc korun a víc
Finance

Češi za dárky utratili i přes sedm tisíc korun a víc

Každým rokem jsou vánoční svátky dražší a dražší. Důvodem je také neustále rostoucí cena u všeho, po čem toužíme. Češi navíc chtějí svým blízkým dopřát nejednu hezkou věc, za níž se nebojí utratit i majlant. Ani vloni tomu nebylo jinak. I během loňských vánočních svátků se lidé dostali do tíživých finančních situací, jelikož utratili více, než bylo v plánu. Podle aktuálních statistik lidé utratili za dárky i přes sedm tisíc korun, což není zrovna malá suma. V mnoha případech se jedná o třetinu celé výplaty.

Ze statistik také vyplývá, že Češi nakupovali dárky nejen v kamenných obchodech, ale také hojně nakupovali i na internetu. Průměrná cena dárku se podle zjištění pohybovala kolem šesti, sedmi tisíc korun. Rekordními tržbami se pyšnily zejména e-shopy, které mohli utržit během předvánočního

šílenství okolo pětačtyřiceti miliard korun, což je o skoro šest miliard více, než jak tomu bylo v roce 2017.

Většina lidí už nechodí do kamenných obchodů

Sice jsme zmínili, že se vloni dárky nakupovaly jak v kamenných prodejnách, tak v internetových obchodech, drtivá většina lidí nakupovala opravdu na internetu. Jednalo se zhruba o více jak osmdesát procent Čechů, kteří si tímto způsobem ušetřili nejen čas, ale také mnohdy i peníze, jelikož našli zboží ve slevě.

Za co se vloni nejvíce utrácelo?

Možná se ptáte, jaké byly hity loňských vánočních svátků. Statistiky uvádí, že největším hitem loňských vánočních svátků byla hlavně elektronika, konkrétně chytré produkty, které jsou pro dnešní dobu typické. Konkrétně se jednalo o různé chytré hodinky nebo případně o automatické dávkovače krmiva pro domácí mazlíčky.

Statistiky také ukazují na to, že muži kupovali o něco dražší dárky než ženy. Právě ti s nákupem vyčkávali až do posledního dne před Štědrým dnem, možná i proto se jim loňské vánoční nakupování tak prodražilo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *