Nákupy oblečení inflace nezasáhla. Češi dále utrácí za módu
Finance

Nákupy oblečení inflace nezasáhla. Češi dále utrácí za módu 

Nakupování oblečení je český rozmar. Lidé chtějí vypadat pořád velmi hezky, a to i napříč tomu, že možná nemají dostatek financí v kapse. I když s růstem inflace došlo ke zdražení prakticky všeho (a oblečení nevyjímaje), přesto se Češi nerozhodli uskromnit po této stránce. Z posledních průzkumů vyplynulo, že Češi raději ztlumili topení místo toho, aby si odpustili návštěvu obchodního centra. 

Oblečení se do chladného počasí potřebuje 

Lidé argumentovali především tím, že oblečení se do chladného období potřebovalo. Neplánovali si však koupit bundu po jednom kuse, nýbrž po několika. Velmi často se přistupuje k oblékání tím stylem, že se nad koupí nepřemýšlí, a tím pádem si kupujeme věci, které reálně nepotřebujeme nebo které zanedlouho v online bazaru prodáme.  

I když Češi pociťují dopady aktuální inflace, přesto všechno se možné chmury zahání právě novým kouskem do šatníku. Jestli je to logické nebo nezodpovědné, to musí posoudit každý jednotlivec zvlášť. 

Nakupování ve slevách jako možnost ušetřit 

Místo toho, aby se spíše vynosilo to, co Čechům dřímá ve skříních, se do nakupování pouští hlava, nehlava. Jejich omluvou či způsobem, jak mohou ušetřit, je především nakupování ve slevách, o kterém se však ví, že není tak výhodné, jak se na první pohled tváří.  

Sezonních výprodejů je několik v roce a právě při nich se Češ nebojí naklusat do obchodních center a nakoupit zde to, co dle svých slov akutně potřebují.  

Online nebo off-line nakupování? 

I když by člověk řekl, že se nakupování (nejen) oblečení přesunulo výhradně do onlinu, není tomu tak. V případě oblečení se využívají také kamenné prodejny, do kterých podle odhadů zavítá kolem čtyřiceti procent nakupujících.  

Těm, co nakupují v prodejnách velmi často ani nevadí to, že se zde setkávají s hotovými davy, kterými se musí nejen protlačovat, ale také po kterých se musí probírat už přebranými věcmi.